KEOP-6.4.0/14-2015-0001

Tudta, hogy november a környezetvédelem hónapja is egyben?

A környezetvédelem fontosságát aligha kell hangsúlyozni, hiszen a természeti tájak és élőhelyek megőrzése nemcsak ránk, de a felnövekvő generációkra is hatással lehetnek. Az idei évben a Környezeti tudatosság a mindennapokban témát kapta az a kezdeményezés, amelyet a Francia Nagykövetség és Francia Intézet a magyar Földművelésügyi Minisztériummal konzorciumban valósít meg.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság mindig is fontosnak tartotta, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a természetvédelemre, ezért számos fórumon nyújtott könnyen beépíthető és hasznos ötleteket a mindennapokhoz.

Óvjuk a Földünket a szebb jövőért!

25 éve, 1991. október 21-én indult útjára a Földünkért kampány, hogy felhívja a figyelmet az első környezeti világtalálkozóra, az 1992-es riói Föld-csúcsra. 25 éve világnap ez a nap, amely cselekvésre buzdít, az élővilág megőrzésére. A Földünk védelmére indított világméretű kampány (Caring for the Earth) cselekvésre buzdított – egyéneket, szervezeteket, döntéshozókat egyaránt. Jelszava, a Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan sokakat megszólított – indult a csöpögő csapok elzárása, a kádfürdőzés zuhanyozásra váltása, az energiatakarékos izzók terjedése, a lakások hőszigetelése, bringával való munkába járásra, szelektív hulladékgyűjtésre.

Nyílt Labor Napon érdeklődhettek a diákok a fogyasztóvédelmi vizsgálatokról

Február elején a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Mechanikai és Villamos, valamint az Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma vendégül látta a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ, illetve a Pesterzsébeti Közgazdasági Szakközépiskola diákjait. A Mechanikai és Villamos Laboratóriumban a hallgatók megismerkedhettek a gyermekjátékok, sporteszközök és a háztartási villamos berendezések laboratóriumi vizsgálataival. Az Élelmiszer és Vegyilaborban a ftalát- és azoszínezék tartalom vizsgálata került bemutatásra, megismerkedhettek az étrend-kiegészítők, a "mentes" jelöléssel ellátott élelmiszerek, vagy akár a mosogatószerek vizsgálati eredményeivel. Végül a "Fenntarthatósági és egészségtudatos bemutatóteremben" egyszerű példákon keresztül bemutatásra került az, hogy milyen módszerekkel lehet a keletkezett hulladékok mennyiségét csökkenteni, valamint különböző játékok segítségével ismerhették meg a diákok a környezetvédelem fontosságát.

Megnyitott az NFH fenntarthatósági és egészségtudatos bemutatóterme

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság évente több alkalommal laboratóriumi nyílt napokat szervez diákoknak. A decemberi nyílt nap abból a szempontból volt különleges, hogy a látogatók a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Élelmiszer- és Vegyipari, valamint Mechanikai és Villamos Laboratóriuma után megtekinthették az újonnan megnyílt fenntarthatósági és egészségtudatos bemutatótermet is. 2015. december 16-án az Élelmiszer- és Vegyipari, valamint Mechanikai és Villamos Laboratórium nyílt napot tartott a budapesti Széchenyi István Kereskedelmi Szakközépiskola két osztálya számára.

Az Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriumban a diákoknak bemutatásra kerültek különböző mérési technikák, tájékoztatták a diákokat az egészségtudatossággal és fenntartható fogyasztással kapcsolatos vizsgálatok laborvizsgálati eredményekről. Elsőként ismertették a kereskedelemben kapható élelmiszerek és háztartás-vegyipari termékekre jellemző előírásokat. Megbeszélték az összetevők pontos, előírásoknak megfelelő alkalmazását, és bővebben kitértek az allergén anyagokat érintő szabályozásokra.

Tízezer családhoz sikeresen eljutott az üzenet

Lezárult a "Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül" elnevezésű, több mint 340 millió forrásból gazdálkodó uniós projekt - mondta el a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megbízott főigazgatója az InfoRádiónak.

Mit tegyünk, hogy környezettudatosabbak legyünk? Sikeresen zárult a hatóság országos fogyasztóvédelmi körútja

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak. De mit tehetünk még környezetünk megóvásáért? Hogyan lehetünk környezettudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján döntsünk?

Zárult a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” elnevezésű projekt

 

S A J T Ó K Ö Z L E M É N Y
KEOP-6.4.0/14-2015-0001 AZONOSÍTÓ SZÁMÚ KIEMELT PROJEKT ZÁRÓRENDEZVÉNYE

 

 

Mit vegyünk? Mit tegyünk, hogy környezettudatosabbak legyünk? A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2015.10.29-én tartotta a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” elnevezésű, 341.213.609 Ft. támogatási összegű KEOP-6.4.0/14-2015-0001 azonosító számú kiemelt projekt záró rendezvényét, amely a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg.

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság környezettudatosságot növelő roadshow-ja Veszprémben is járt

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak. A környezettudatos gondolkodás és a fogyasztói magatartás erősítését célozta meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság KEOP-6.4.0/14-2015-0001 „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” elnevezésű projekt keretében indított felvilágosító kampánya. Hazánkban 37 településen tartják meg a rendezvényt. Az országos szintű, Európai Uniós támogatásból megvalósuló projekt célja a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampány hozzásegíti a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során. Az NFH kamionja Veszprémbe is eljutott.

Ön tisztában van vele, mekkora az ökológiai lábnyoma?

Esztergomba érkezett nemrégiben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság környezettudatosságot hirdető kamionja, amely játékos és szemléltető feladatokkal várta az érdeklődőket. A kitelepült „pavilon” egy országos kampány részeként érkezett, amely október végéig járja az ország nagyobb településeit, a tervek szerint összesen 37 helyszínen hirdeti, mennyire fontos a szemléletváltás. A program a Környezet és Energia Operatív Program keretében uniós pályázat segítségével valósult meg.

– A környezettudatos akció célja, hogy felhívjuk a fogyasztók figyelmét a fogyasztási döntéseinkre és arra, hogy ezek milyen mértékben befolyásolják környezetünket. Ezeket a földünkre nehezedő terheket szeretnénk csökkenteni, amelyeket mindennapos fogyasztásunk következtében állítunk elő – nyilatkozta Perger Mónika, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főosztályvezető-helyettese.