NMHH

Karácsonyi bevásárláskor is figyeljen a jelekre!

Jelek címmel indított kampányt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) november végén, amelynek célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a zavarkeltő, tiltott elektronikus eszközök terjedésére. Múlt héten, illetve azt megelőzően a fogyasztóvédelmi hatóság honlapján beszámoltunk arról, hogy mit is jelent a gyakorlatban az, hogy az elektronikus eszközök zavart kelthetnek pl. más háztartási berendezések működésében. Milyen lépések tehetők megelőzésként, annak érdekében, hogy a megvásárolt elektronikai termék számunkra is gondtalanul használható legyen? Az NMHH tanácsai az alábbiakban olvashatóak.

Milyen problémát jelenthet egy tiltott elektronikus eszköz használata?

Jelek címmel kampányt indított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amelynek célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a zavarkeltő, tiltott elektronikus eszközök terjedésére. Milyen problémát jelenthet a gyakorlatban, ha egy eszköz zavart kelt? Az Észak-Amerikából érkező csúcskategóriás okostelefonok itthon szinte biztosan nem működnek megfelelően a közbeszédben gyakran 4G-ként említett LTE-hálózaton, míg a DECT 6.0 rendszerű vezeték nélküli telefonok zavart okozhatnak más háztartási berendezések működésében.

NMHH-kampány az elektronikus eszközök zavartalan használatáért

"Jelek" címmel e héttől kampányt indított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), amelynek célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a zavarkeltő, tiltott elektronikus eszközök terjedésére. A kezdeményezés – a karácsony előtti időszakban még inkább – erősíteni kívánja a tudatos vásárlói magatartást és tájékoztatást nyújt az elektronikus berendezések biztonságos, zavarmentes használatához.

ide

A fogyasztók november 23-tól jövő év elejéig találkozhatnak televízióban, online médiumok és közösségi oldalak felületén, illetve újságokban a médiahatóság figyelemfelhívó reklámjaival.

Észt kollégák látogatása az NFH-nál

Az Európai Bizottság Jogi és Fogyasztói Főigazgatósága égisze alatt működő CPC Bizottság (Consumer Protection Cooperation Committee) az Európai Uniós tagállamok között a fogyasztóvédelem területén folytatott kooperáció érdekében jött létre. A CPC Bizottság a fogyasztóvédelmi tárgyú közös projektek mellett a tagállamok közötti együttműködés fontos területeként tekint többek között a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai közötti tudásmegosztásra is. Ennek jegyében kerülnek kiírásra szakmai szakértőcsere-programok a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok munkatársai számára. A csereprogram keretében a fogyasztóvédelmi szakértők más tagállamok társszerveinél tehetnek pár napos látogatást, hogy megismerkedjenek az adott szervezet működésével és a nemzeti fogyasztóvédelmi intézményrendszerrel. A csereprogram legfontosabb célja a társszerv legjobb gyakorlatainak megismerése, a szakmai tudásmegosztás és a tapasztalatcsere a fogadó és a látogató intézmény munkatársai között.

A CPC Bizottság szakmai szakértőcsere-programjának köszönhetően tett látogatást a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál 2015. szeptember 23. és 29. között az Észt Fogyasztóvédelmi Hatóság (Consumer Protection Board of Estonia) három munkatársa, akik a pénzügyi szolgáltatások, az elektronikus kommunikációs és a villamosenergia szolgáltatások piacát érintő felügyeleti tevékenységet végeznek hatóságuknál.