Fgytv. módosítása

Jogszabály Hírlevél / 2016.05.26 / 7.

A Magyar Közlöny 71/2016. számában megjelent a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv) és a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény módosításáról szóló 2016. évi XLII. törvény. Hatályos: 2016. július 4-től.

Jogszabály Hírlevél / 2015.12.23/3

A Magyar Közlöny 202/2015. számában megjelent egyes közúti és vasúti közlekedéssel, valamint fogyasztóvédelemmel összefüggő törvények módosításáról szóló 2015. évi CCXXV. Törvény. Egyes rendelkezései 2015. december 24-én lépnek hatályba. A törvény 3. pontja módosítja a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényt, 6. pontja az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényt.

Árubemutatón járt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója

S A J T Ó K Ö Z L E M É N Y

Akaratlanul termékbemutatóra invitálta egy vállalkozás a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatóját. A rendezvényen a hatóság vezetője és kísérője, a Fővárosi Kormányhivatal kollégája, mint vásárlók hallgatták végig a programot, átvették az ajándékot a nyereménysorsoláson, és szerződést kötöttek. Csak ezek után igazolták magukat, megkezdve a fogyasztóvédelmi eljárás további szakaszát.

2016 januárjától szigorodnak az árubemutatókra vonatkozó szabályok. Egyebek mellett a cégek kötelesek lesznek ügyfélszolgálatot működtetni, és nem küldhetnek olyan meghívókat sem, melyen nyereményt ígérnek a résztvevőknek.

Békéltető testületi eljárás - új szabályok

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal - Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály - Fogyasztóvédelmi Osztálya az alábbiak szerint összefoglalta a 2015. szeptember 11-én hatályba lépett, a fogyasztóvédelmi törvény békéltető testületekre vonatkozó módosításának legfontosabb, kis- és középvállalkozásokat érintő pontjait. A jogszabályváltozás következtében a vállalkozásokat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban, illetve kibővült a fogyasztók részére történő tájékoztatási kötelezettség tartalma is. Az alábbiakban pontokba szedve olvashat a részletekről.

Jogszabály hírlevél / 2015.09.14./1

A békéltető testületekkel kapcsolatos változásokról és a hírközlési szabályok módosulásáról olvashat mai hírlevelünkben ezen a linken:
http://nfhforum.hu/hirlevel/20150914_1030_newsletter_email.html

Ha hírlevelünkre fel szeretne iratkozni, azt itt teheti meg:
http://www.nfh.hu/hirlevel_feliratkozas

Büntetés helyett együttműködésre törekszik a fogyasztóvédelmi hatóság

Nem inzultálni, hanem konzultálni, ez a mottója a fogyasztóvédelmi hatóságnak, amely büntető hatóság helyett "barátságos hatóság" kíván lenni - mondta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Szombathelyen, sajtótájékoztatón. A hatóság konzultációs készségét jelzi szavai szerint az is, hogy munkatársaik a kis- és középvállalkozások fogyasztóvédelmi ellenőrzése során nem szabhatnak ki bírságot, ugyanakkor felhívják a figyelmet a hiányosságokra és a jogszabályok szerinti helyreállítás kötelezettségére.

Koszorús László, aki a helyi iparkamara mellett működő megyei békéltető testület tagjaival találkozott, hangsúlyozta: a békéltető testületek olyan konzultatív fórumok, amelyek vitás esetekben a felek közötti megegyezést segítik, tevékenységükkel pedig a kisebb perértékű ügyekben jelentősen tehermentesíthetik a bíróságokat.

Jogszabály hírlevél / 2015.07.14/3.

A Magyar Közlöny 102/2015. számában megjelent a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény módosításáról szóló 2015. évi CXXXVII. törvény. A törvény közlönyállapobeli szövege az alábbiakban olvasható.

Egyszerűsödik a fogyasztói panaszok rendezése

A fogyasztókat segíti az az uniós jogszabály, amely Magyarországon is általánossá válik, így egy erős fogyasztóvédelmi irány felé mozdul el a jogalkotás. Ennek keretében a fogyasztóknak lehetőségük nyílik a vállalkozásokkal szembeni vitás ügy bírósági eljáráson kívüli egyszerű, gyors és ingyenes rendezésére. Az új szabályozás tehát így a fogyasztók és vásárlók biztonságát erősíti.

Az eljárás során a vállalkozás köteles a fogyasztó által benyújtott panaszra írásbeli választ adni, továbbá a testületi meghallgatáson személyes képviselő részvételét biztosítani. Amennyiben ezt a vállalkozás nem teszi lehetővé, abban az esetben bírság kiszabására kerül sor.

 

KÖZSZOLGÁLTATÓK FIGYELMÉBE!

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.) 17/B. §-ának 2015.