hírközlés

Hírközlési panaszok a tavalyi évben

A tavalyi év során, összesen 2 539 panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz a különböző elektronikus hírközlési szolgáltatásokat érintően. A kifogások legtöbbször a tv, telefon, vagy internetszolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésére vagy megtévesztő tájékoztatásra érkeztek. Az MR1 Kossuth Rádió Napközben című műsorában dr. Fehér Mónika, az NFH főosztályvezető-helyettese számolt be a hatósági ellenőrzés tapasztalataitól, mely az alábbiakban meghallgatható.

Tv, telefon, internet - Mire panaszkodtak 2015-ben a legtöbben?

S A J T Ó K Ö Z L E M É N Y

A tavalyi év során, összesen 2 539 panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz a különböző elektronikus hírközlési szolgáltatásokat érintően. A kifogások legtöbbször a tv, telefon vagy internetszolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésére vagy megtévesztő tájékoztatásra érkeztek. A fogyasztóvédelmi hatóságnak 31 esetben kellett a vállalkozásokat köteleznie a jogszerű gyakorlatra, míg 182 alkalommal a kötelezés mellett bírság kiszabására is sor került, összesen több mint 30 millió Ft értékben. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság továbbra is körültekintésre inti a fogyasztókat, ha hírközlési szolgáltatásra kötnek szerződést.

Internetfelhasználó? Több joga van, mint gondolná

Nem működik az internetkapcsolat, a fogyasztóra erőltetik a hűségidőt, és probléma esetén csak nehezen érhető a szolgáltató – többek között ilyen problémákkal találkozik sok felhasználó. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tavaly körülbelül 2500 panasz érkezett be, a legtöbb a panaszkezeléssel, az ügyfélszolgálat működésével és számlázással kapcsolatos volt. Az MR1 Kossuth Rádió annak járt többek között utána, mire kell figyelnie a fogyasztóknak szerződéskötés esetén, és hogy milyen szabályok érvényesek a szolgáltatókra.

Jogszabály hírlevél / 2015.09.14./1

A békéltető testületekkel kapcsolatos változásokról és a hírközlési szabályok módosulásáról olvashat mai hírlevelünkben ezen a linken:
http://nfhforum.hu/hirlevel/20150914_1030_newsletter_email.html

Ha hírlevelünkre fel szeretne iratkozni, azt itt teheti meg:
http://www.nfh.hu/hirlevel_feliratkozas

Az előfizetők számára kedvező változásokat hoz az elektronikus hírközlés terén bekövetkező legújabb jogszabályváltozás

Hatóságunkhoz számos beadvány érkezik az elektronikus hírközlési területet érintően, amelyekben a fogyasztók többsége a szolgáltatók bizonyos, gyakran előforduló – viszont több szempontból is kifogásolható – gyakorlatát sérelmezik. Az eddigiekben ezek a gyakorlatok vagy nem kerültek szabályozásra, vagy szabályozásuk nem minősült kellően pontosnak, hatékonynak, legfőképpen ezért vált szükségessé a vonatkozó szabályozás felülvizsgálata.

Az Európai Unió elektronikus hírközlési szabályozási keretének végrehajtásáról szóló 2015. évi jelentés

Az Európai Bizottság 2015. június 19-én közzétette – a korábbi implementációs jelentésekhez hasonlóan – az Európai Unió elektronikus hírközlési szabályozási keretének végrehajtásáról szóló 2015. évi jelentést. Ez a jelentés a 2020-as Európai Uniós szintű stratégia egyik alappillére, amelynek célja, hogy kihasználja a gyors technikai fejlődés által nyújtott előnyöket és ennek révén fenntartható, valamint egyedülálló növekedést biztosítson Európa szerte. Ezen túl a dokumentum meghatározó részét képzi a egységes digitális piac megvalósítására irányuló stratégiának is.

Az elmúlt 20 évben ez a 19. jelentés, amely az elektronikus hírközlési piac és szabályozás fejleményeit követi nyomon, különösen tekintettel az elmúlt évben bekövetkezett fontosabb piaci és szabályozási eseményekre.

A hűségidő lejárta előtt a szerződés megszüntetése súlyos összegekbe kerülhet. Mire figyeljen?

Az elektronikus hírközlési szolgáltatások területén szinte mindenki találkozott már a hűségidő fogalmával, amely a gyakorlatban egyet jelent a határozott időtartamra kötött szerződéssel. A szolgáltatók erre tekintettel alakítják ki a termékeikre vonatkozó akcióikat, az igénybe vehető árengedményeket, a pluszszolgáltatások körét.