Budapesti Békéltető Testület

Ünnep előtt ruhatisztítóba adta kedvenc darabját? Békéltető testületi tanácsok

Gőzerővel készülünk az ünnepekre, céges évzárókra és a szilveszteri bulira. Ezekre legtöbbször alkalmi ruhát veszünk fel. De mi történik akkor, ha a tisztítóba leadott alkalmi ruha, tisztítás után elszíneződik vagy szétszakad? Jár-e például kártalanítás? Az alábbiakban a Budapesti Békéltető Testület gyakorlatából ismerhetünk meg példákat. 

Nem tetszik a frizura, ki kell-e fizetnem?

Mi történik, ha fodrász nem az általunk megálmodott frizurát készíti el? Ha a kozmetikus által elkészített smink nem tetszik? Ha a tükörbe nézve elégedetlenek vagyunk a szépészeti beavatkozás eredményével? A Budapesti Békéltető Testülethez a fogyasztók több alkalommal adtak be olyan kérelmet, melyben hasonló kérdéseket tettek fel. Amikor fodrászhoz vagy kozmetikushoz megyünk arra vágyunk, hogy szebben jöjjünk ki az üzletből, mint ahogy bementünk. Azonban sok olyan helyzet állhat elő, amikor elégedetlenek vagyunk a végeredménnyel.

Békéltető Testületi ügyek: Csőtörésből vagy vízelfolyásból adódó fogyasztói problémák

Mi történik, ha utóbb kiderül, hogy csőtörés volt a kertben? Ki kell-e a fizetni az elfolyt vízmennyiség díját? Az elromlott locsolóhálózatból eredő többletfogyasztást kinek kell kifizetnie? A Budapesti Békéltető Testülethez a fogyasztók több alkalommal adtak be olyan kérelmet, melyben hasonló kérdéseket tettek fel. A Testület sajtóközleménye, és tanácsai olvashatóak az alábbiakban.

Pozitív listát tett közzé a Budapesti Békéltető Testület

A Budapesti Békéltető Testület 2016. szeptember 1-jétől közzéteszi azoknak a vállalkozásoknak a listáját, amelyek egyezséget kötöttek a fogyasztókkal az eljárások során. A Testület ezzel ösztönzi a vállalkozásokat a jogkövető magatartás tanúsítására, a fogyasztók pedig tudomást szereznek azokról a cégekről, amelyek készek a vita ingyenes, békés, gyors lezárására.

A fogyasztói tudatosság javítása és a vállalkozások jogkövető magatartásának elősegítése érdekében a Budapesti Békéltető Testület pozitív listát tett közzé 2016 első félévét illetően. Emellett nyilvánosságra hozta azokat az ajánlásokat, amelyeket a fogyasztói visszajelzések alapján az érintett vállalkozások teljesítettek.

Békéltető Testületi ügyek: A MOL BUBI kerékpár kölcsönzésével kapcsolatban felmerülő problémák

Mi történik akkor, ha a kikölcsönzött kerékpárt nem sikerül határidőben visszavinni? Ha a bicikli rögzítése nem megfelelően történt meg? Felszámolhat-e a közlekedési társaság ilyen esetben használati díjat?

A Budapesti Békéltető Testületnél lévő ügyekben a fogyasztók többször tették fel a fenti kérdéseiket, mely jól mutatja, hogy nincsenek tisztában azzal, mit tehetnek vagy nem tehetnek meg, ha probléma adódik. A Testület sajtóközleménye, és tanácsai olvashatóak az alábbiakban.

Békéltető testületi eljárás - új szabályok

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal - Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály - Fogyasztóvédelmi Osztálya az alábbiak szerint összefoglalta a 2015. szeptember 11-én hatályba lépett, a fogyasztóvédelmi törvény békéltető testületekre vonatkozó módosításának legfontosabb, kis- és középvállalkozásokat érintő pontjait. A jogszabályváltozás következtében a vállalkozásokat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban, illetve kibővült a fogyasztók részére történő tájékoztatási kötelezettség tartalma is. Az alábbiakban pontokba szedve olvashat a részletekről.

Országjárás a békéltető testületeknél – a Budapesti Békéltető Testület

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkársága országjárása keretében keresi fel a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületeket annak érdekében, hogy megismerje a békéltető testületek működését a gyakorlatban. Az országjárás következő állomásaként a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testületnél tett látogatást Koszorús László fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár, Dr. Mozolai Mónika főosztályvezető és Keszthelyi Nikoletta a békéltető testületekkel és fogyasztóvédelmi civil szervezetekkel foglalkozó szakértő.

Fogyasztóvédelmi együttműködés Európán túl is – az Egyiptomi Fogyasztóvédelmi Ügynökség járt szakmai tanulmányúton a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál

Az Európai Bizottság Európai Szomszédságpolitika és a Csatlakozási Tárgyalások Főigazgatósága (DG NEAR) keretei között működő technikai segítségnyújtási és információcsere program, a TAIEX célja, hogy az EU szomszédságpolitikai partnerei számára lehetővé tegye, hogy különböző programok, így különösen szakmai tanulmányutak keretében ismerkedjenek az uniós tagállamok egyes szakterületi intézményrendszerének működésével.

A korábbi libanoni delegációt követően, újabb arab országbeli fogyasztóvédelmi szakemberek számára adott lehetőséget a program arra, hogy a magyar fogyasztóvédelem intézményi kereteit testközelből is megismerhessék, hiszen április 20-22. között az Egyiptomi Fogyasztóvédelmi Ügynökség (CPA) magas rangú delegációja érkezett tanulmányútra a hatósághoz.