A Mohácson működő szolgáltatók után maga a város is kiérdemelte a „fogyasztóbarát" címet

Mohács azon kevés hazai települések egyike, ahol nincs parkolási díj és kimagasló számú, huszonkettő a pozitív listás, azaz fogyasztóbarát vállalkozás működik. Például Veszprémben ezek száma csupán tizenkettő - mondta összehasonlításképpen Koszorús László, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár, amikor a napokban átadta a Fogyasztóbarát település cím elnyerését igazoló oklevelet Szekó Józsefnek. 

- A város nem attól lesz igazán élhető, hogy mennyi beruházás valósul meg, hány utat, járdát építünk. Az itt lakók jó közérzetéhez a fogyasztóbarát környezet megteremtése legalább ennyire fontos és önkormányzatunk a döntéseivel mindenkor ezt a célt is szem előtt tartja - jegyezte meg az ünnepélyes eseményen Szekó József, Mohács polgármesterr.

Mint azt hangsúlyozta, a fogyasztóbarát környezetet szolgálja egyebek mellett az, hogy Mohácson sok vállalkozást mentesít az önkormányzat a helyi iparűzési adó fizetése alól, amivel részben munkahelyeket teremt, s lehetővé teszi, hogy a jól ismert, megbízható iparosokkal, kereskedőkkel álljon napi kapcsolatban a lakosság.

A fogyasztók érdekét szolgálja a fűtési szezon kezdetén üzembe helyezett biomasszával üzemelő fűtőmű, ami a kétezernél is több felhasználó számára csökkenti a gázfüggőséget, és biztosítja a tarifa kordában tartását.

Gyakorlat továbbá Mohácson az, hogy a képviselő-testület, amikor temetődíjról, kéményseprési díjról, lakbérről, piaci-vásári tarifáról, közterület-foglalási díjról tárgyal, előzetesen mindenkor véleményezteti az előterjesztésre szántakat a fogyasztóvédőkkel és figyelembe veszi a szakemberek javaslatait.

- Nem inzultálni, hanem konzultálni - ez a jelszava a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nyolc hónappal ezelőtt létrehozott fogyasztóvédelemért felelős államtitkárságának - említette Koszorús László, amikor beszédében azt részletezte, hogy a korábbi gyakorlattól eltérően az ellenőrzéseket ne "frászként" éljék meg a vizsgált egységek, hanem érezzék, hogy a munkájukat a fogyasztók érdekében végzik.

Az önkormányzati intézkedésekről elismerően szólva a helyettes államtitkár megemlítve azt is, hogy a múlt évben Mohácson végzett 53 fogyasztóvédelmi ellenőrzés alkalmával országos összehasonlításban lényegesen kevesebb volt a városban a feltárt hiányosság. Kiemelte: a múlt évi idegenforgalmi szezonban a fogyasztóvédelmi hatóság semmilyen kifogásolnivalót sem talált és 2014-ben mohácsi szolgáltatóra egyetlen fogyasztói panasz sem volt.

 

forrás: http://www.mohacsiujsag.hu  .

 

 

 

 

Share on Tumblr